Najnowszy kalendarz dedykowany klientom Rynku Motocyklowego Inter Cars wydany został pod tytułem „Pokolenia”. Prezentujemy w nim najbardziej kultowe motocykle, które znalazły kontynuację w obecnie produkowanych modelach. Pod lupę poszły nie tylko najbardziej popularne marki.
Miejsce w kalendarzu znalazły także niszowe produkcje, które doskonale wpisały się w tegoroczny motyw przewodni. Nasz kalendarz po pierwsze musi cieszyć oko, musi być również wyprodukowany w najlepszej jakości i na solidnym papierze – ale to nie wszystko. Ważny jest również wątek merytoryczny, dlatego oprócz pracy artystycznej, na każdej karcie znajduje się krótka historia modelu, który zapoczątkował daną serię oraz kilka słów o jego aktualnym następcy. Dlatego również w tym roku naszym konsultantem i autorem tekstów był Lech Potyński – niewątpliwy autorytet wśród dziennikarzy motocyklowych – specjalizujący się w historii motocyklizmu.
To już nasza trzecia tego typu produkcja. Pierwszy kalendarz wydaliśmy na 2020 roku z okazji 30-lecia Inter Cars SA i chociaż motocykle pojawiły się w firmie po 2000 roku, to jednak był to dobry moment, aby zaprezentować maszyny 30-lecia, pod tytułem „Motocykle Marzeń. Tematem na kończący się rok 2021 były „Legendy”, czyli motocykl, które nie zawsze były najszybsze, najlepsze czy, najszybsze, czy najbardziej zaawansowane technicznie. Za to miały to „coś”, co sprawiło, że pozostają w pamięci lub ich legenda przekazywana jest kolejnym pokoleniom.
Kalendarz na rok 2022 prezentuje modele motocykli, które stale produkowane są pod tą samą nazwą rynkową, lub w efekcie np. reaktywacji marki ponownie wróciły na rynek, jak nowoczesne maszyny, ale czerpiące swój styl z wielkiego pierwowzoru. Z tego względu są w nim modele, które swój początek wzięły stosunkowo niedawno, jak Ducati Monster czy Yamaha V-Max. Ale są maszyny, które dzieli niemal 100 lat. To między innymi Indian Scout, który po reaktywacji marki pojawił się pod taką samą nazwą handlową, co jego wielki poprzednik z początku lat 20. Niewiele krótsza historia dzieli legendarne BMW R5 z lat 30. i jego wielkiego następcę - i to dosłownie wielkiego w rozumieniu gigantycznej pojemności skokowej silnika. Tradycje R5 kultywuje obecnie model R18 z największym seryjnie produkowanym dwucylindrowym silnikiem typu boxer o pojemności 1800 ccm.
W kalendarzu na 2022 rok znajdziecie krótką historię Ducati Monster, czeskiej Jawy, która niedawno trafiła do indyjskiego potentata Mahindra, Kawasaki Z900 i Z900 RS, Harley-Davidson Sportster, Suzuki Katana, Triumph Thunderbird, Honda Africa Twin, Yamaha V Max, Moto Guzzi V7 oraz Romet Pony, czyli popularna Motorynka.
Nasz kalendarz, tradycyjnie już trafił jako prezent do klientów Rynku Motocyklowego Inter Cars SA w Polsce, a wydanie w języku angielskim trafi do Spółek Zagranicznych IC SA.